lauantai 7. joulukuuta 2013

Happy independence day

IMG_1589 IMG_1599 IMG_1592 IMG_1591 IMG_1605 IMG_1611 Hyvää itsenäisyyspäivää Suomi! Oltiin täällä olevien suomalaisten vaihtareiden kanssa juhlistamassa Suomea illallisen merkeissä. Meillä oli makaroonilaatikkoa, mokkapaloja, glögiä, sekä paljon suomalaista karkkia. Se fiilis, kun juo glögiä ja syö fazerin sinistä suklaata ja nauraa kippurassa... Elämän pienet ilot! Oli ihana puhua kunnolla suomea ja puhuttavaa kyllä riitti! Puhuttiin toistemme päälle kokoajan, kun oli niin paljon kerrottavaa kaikilla haha.
Oon täälläoloaikana oppinut arvostamaan Suomea ihan eri tavalla. Ennen valitin kouluruuasta ja siitä, kun bussi oli 2 minuuttia myöhässä. Nyt tekisin mitä vaan, että saisin ilmaisen ja ravitsevan kouluruoan ja edes jonkunlaista julkista liikennettä. Suomessa ei tarvitse maksaa tuhansia dollareita koulutuksesta ja siellä voi liikkua vapaasti miten haluaa vaikka yksin. Suomessa ihmiset on rehellisiä ja aitoja, eikä heidän vaatteita tarvitse kokoajan kehua ja heille ei tarvitse hehkuttaa kuinka hyvä päivä sulla on ollut. Suomessa meitä melkein 18-vuotiaita ei kohdella kuin 12-vuotiaita lapsia, jotka tarvitsee lupalapun opettajalta jos menee käytävälle kesken tunnin. Suomessa on myös hyvä ilmainen terveydenhuolto, ihan älyttömän hyvälaatuista opetusta sekä loistava julkinen liikenne jopa keskellä yötä. 
Suomi on ihan älyttömän hyvä maa asua, ja oon tajunnut sen vasta nyt "menetettyäni" sen. Vaikka oonkin nähnyt unet jo jonkun aikaa englanniksi ja Yhdysvalloista alkaa pikkuhiljaa tulla mulle toinen koti, Suomen koti on aina koti. En oo ikinä ollut näin ylpeä sanoessani, että olen suomalainen.

Love, Heta

2 kommenttia:

  1. Jos joskus huvittaa niin mun blogissa ois sulle haaste!
    http://anni-exceed.blogspot.fi/2013/12/haaste.html

    VastaaPoista
  2. mullon sulle mun blogissa haaste :) http://milla-usa.blogspot.com/

    VastaaPoista